eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||||||||
Dersin Dili | ||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | - | |||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Para & Para Politikası & Bankalar ve BankacılıkTürk Bankacılığının Kısa Tarihi | The Money and Banking Course Notes by Mr Halit Soydan |
2 | Osmanlı’nın Sermaye Piyasası Deneyimleri & Cumhuriyet Dönemi & Türkiye Bankacılığının Mevzuat Çerçevesi | Relevant Chapter and Sections of the Course Notes of Mr Soydan |
3 | Bankacılık Teknikleri & Sermaye YeterliliğiDöviz Yeterliliği & Türk Bankacılığında Riskağırlıklı Sermaye Tabanı Oranı | The Regulatory and Supervisory Authority for Turkish Banking regulations are suggested to be examined |
4 | Temel Kambiyo TanımlarıTürkiye’deki Bankalar için Diğer Döviz OranlarıTürk Bankacılığında Faiz Oranları & Reel Faiz OranıGünümüzde Türkiye’de Faiz Kazancının Vergilendirilmesi | The Bank for International Settlements' WEB page are advised to be read |
5 | Faiz Oranlarının MatematiğiBasit Faiz Kavramları ve İskonto Gösterimleri/The Mathematics of Interest RatesSimple Interest Concepts and Discounting Notations | The Course Notes of Mr. Soydan |
6 | Menkul Kıymetlerin Faiz HesaplamalarıBazı Kullanışlı Sermaye Piyasası FormülüKuponsuz Tahvillerin Gelecek ve Bugünkü DeğerleriKuponlu Tahvillerin Bugünkü Değeri (Temiz Yöntem)Kuponlu Tahvillerin Bugünkü Değeri (Kirli Yöntem) | Mr. F Mishking’s relevant textbook is suggested to be read |
7 | Mevduat Munzam Karşılığı ve Türkiye’deki Bankalar İçin Ödeyebilirlik KurallarıTürk Bankacılığında İşlem Vergisi ve Diğer VergilerBankacılık ve Sigorta İşlemleri VergisiKaynak Kullanımını Destekleme Fonu (KKDF)Destekleme Fiyat İstikrar Fonu (DEFIF)Türk Eximbank Hesapları | Mr. Halit Soydan’s Course Notes and Turkish Central Benk’s WEB pages are to be consulted |
8 | TRLIBOR (Türk Lirası Referans Faiz Oranı)Türkiye’de Çek YönetmelikleriSendikasyon KredileriKara Para Aklama | The Commercial Code of Turkey and relevant Acts, and Mr. Soydan’s Course Notes recommended to be read before the class discussions |
9 | Tavan Faiz Oranları, Taban Faiz Oranları ve Faiz Oranı Alt ve Üst Sınırlarının Grafiksel AçıklamasıFaiz Oranı Forward’ları Faiz Oranı Swap’ları | The relevant sections of Mr. Soydan’s Course Notes |
10 | Döviz Forward’ları (Açık Vadeli Teslim)Döviz Swap’larıFX Swap’larıPara Swap’ları | Various internet addresses are suggested, and Mr. Soydan’s Course Notes are consulted |
11 | Dış Ticaretin Yürütülmesinde ve Finansmanında Ticari Bankaların RolüDış Ticarette Ödeme SistemleriBelgeli Krediler (akreditif mektubu olarak da bilinir) ve UCP500 KuralBankaya L/C Uygulaması | Exchange Control regulations of Turkey are read for class discussions |
12 | Uluslararası Anlaşmalarda Ticaret Terimleri, INCOTERMSevk VesaikiKısaca Deniz Sigortası | The International Chamber of Commerce and Lloyds several resources are given to the students prior to the class discussions |
13 | L/C Hakkında Para Birimi Riskini YönetmeTürkiye’deki Diğer Finansal Kurumlar | BASEL I and II are explained by Mr. Halit Soydan |
14 | Finansal KiralamaFaktöring ve ForfaitingDöviz Büroları (Para Değiştiriciler) | The Turkish Treasury’s WEB pages and Mr. Soydan’s Course Notes are suggested |
15 | Tüketici Kredileri ŞirketleriSermaye Piyasaları | Mr. Soydan’s published book of The Capital Markets is suggested to have a look |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Halit Soydan’ın kendi Ders Notları ve yayımlanmış olan kitabı: Sermaye Piyasaları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Frederic S. Mishkin’in yazdığı Economics of Money, Banking, and Financial Markets |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 135 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | |||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | |||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | |||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | X | ||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | X | ||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | |||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | X | ||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | ||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest